TIEDOTE: Heinon Tukku Oy myydään Keskolle

HEINO LEHDISTÖTIEDOTE 7.5.2019 KLO 10.00

Tukkuheino Oy ja henkilöomistajat ovat sopineet myyvänsä Heinon Tukku Oy:n Keskolle.
Kauppaan sisältyy Heinon Tukku Oy ja Kalavapriikki Oy sekä Tukkuheino Oy:n Espoon, Helsingin, Vantaan ja Kuopion kiinteistöt. Kauppaan ei kuulu Uniq Drinks Finland Oy eikä Oy Anton & Anton Ab.

”Heinon Tukku on hyvässä kunnossa ja sillä on hyvä maine. Pidimme tärkeänä omistajuuden säilymistä kotimaassa ja luotamme, että Kesko on Heinon Tukulle hyvä omistaja. Kespron vastuullinen ja asiakaslähtöinen toimintatapa helpottivat meitä ratkaisussa”, toteaa Tukkuheinon toimitusjohtaja Petri Heino.

”Kespron tarjonta kattaa laajassa foodservice-markkinassa jo nyt perinteisen tukkuvalikoiman lisäksi esimerkiksi tuoretuotteiden erikoisosaamista. Maineikkaassa Heinon Tukussa on yli sata vuotta kokemusta asiakkaiden erinomaisesta palvelusta. Seuraavana askeleena on lähteä rakentamaan Kesprosta ja Heinon Tukusta modernia ja monipuolista foodservice-alan palveluyritystä”, Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli toteaa.

”Yritysten toiminnoissa on nykyisellään vähän päällekkäisyyksiä. Tukkureilta edellytetään tulevaisuudessa entistä laajempaa tarjontaa täyttämään asiakkaiden erilaistuvat tarpeet. Olen vakuuttunut, että Heinon Tukku pystyy tuomaan ostajalle asiakkaittemme arvostamaa ketteryyttä ja lähes 120 vuoden aikana kertynyttä osaamista”, summaa Heino.

Kaupan toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää sekä kaupan muiden ehtojen toteutumista. Kaupan ennakoidaan toteutuvan vuoden 2019 aikana. Siihen asti yritykset jatkavat itsenäisinä yrityksinä.

Lisätietoja:
Petri Heino, toimitusjohtaja Tukkuheino Oy, puh. 0500 451 625, petri.heino@heinontukku.fi
Ari Akseli, toimialajohtaja, päivittäistavarakauppa, puh. 010 532 3490, ari.akseli@kesko.fi
Jukka Erlund, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 050 506 5735, jukka.erlund@kesko.fi
K-ryhmän viestinnän päivystys (ma-pe 8-16), puh. 010 535 0200, viestinta@kesko.fi

Tukkuheino Oy on vuonna 1899 perustettu perheyhtiö ja Heino-konsernin emoyhtiö, joka harjoittaa tytäryhtiöidensä kautta päivittäistavaroiden ja alkoholijuomien tukku- sekä vähittäiskauppaa ja maahantuontia. Konserniin kuuluvat Tukkuheino Oy, Heinon Tukku Oy tytäryhtiöineen, Uniq Drinks Finland Oy ja Oy Anton & Anton Ab. www.heinontukku.fi